Την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016, γιορτάσαμε την 3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Το σύνθημα φέτος ήταν: «Νιώσε τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και τον φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους».
Οι δράσεις που οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν στα πλαίσια αυτού του εορτασμού περιελάμβαναν: κινητικές δραστηριότητες και αθλήματα, εικαστικές δημιουργίες, συγγραφή στίχων και σύνθεση μουσικής, προβολή ταινιών και αναστοχασμός.
Πιο συγκεκριμένα, προβλήθηκαν ταινίες σχετικά με τους Ολυμπιακούς αγώνες, αρχαίους και σύγχρονούς, ταινίες κινουμένων σχεδίων σχετικά με τα Ολυμπιακά Αθλήματα καθώς και οι ταινίες μικρού μήκους:
- The Boy Who Learned to Fly, Usain Bolt (Η ιστορία του ταχύτερου ανθρώπου στον κόσμο, ο οποίος σχεδόν ποτέ δεν ήταν)
- 3x3 (Η ταινία αναδεικνύει με χιουμοριστικό τρόπο τη σχέση της Φυσικής Αγωγής με άλλα γνωστικά πεδία (Φυσική, Μαθηματικά) ).
- The Last Pick, Jeremy Lin (Η ιστορία ενός μικρού παιδιού που θέλει να παίξει μπάσκετ, αλλά συναντά την άρνηση των μεγαλύτερων στο σχολείο που τον θεωρούν ? κοντό)
- Never Give Up (Η ταινία αποκαλύπτει τον αγώνα ενός ανθρώπου, ο οποίος υποφέρει με μερική αναπηρία στα πόδια του, και την ικανότητά του να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς του)
- Fighting for Perfection (Μια εμπνευσμένη ιστορία μιας αθλήτριας η οποία αγωνίζεται για να επιτύχει την τελειότητα)
- Dream from the Heart (Μια ομάδα μικρών ποδοσφαιριστών στην Κίνα ονειρεύεται τη συμμετοχή της στο τοπικό πρωτάθλημα)
Οι εικαστικές δημιουργίες των μαθητών περιελάμβαναν:
- Χαρτοκατασκευή κότινος από τους μαθητές της Α? τάξης
- Χαρτοκατασκευές αθλημάτων και αφισών από τους μαθητές της Β? τάξης
- Κατασκευή μεταλλίων από τους μαθητές των Γ? και Δ? Τάξεων
- Δημιουργία αφίσας με θέμα «Άθληση = Χαρά» από τους μαθητές της Δ? Τάξης
- Κατασκευή κολάζ με συνθήματα σχετικά με τον θέμα τους εορτασμού στην Αγγλική Γλώσσα
- Ζωγραφική με θέμα σύγχρονα ολυμπιακά αθλήματα από την Ε? και ΣΤ? τάξη
- Κατασκευή πανό με θέμα «Αξία έχει η συμμετοχή και όχι η νίκη»
Οι κινητικές δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στο προαύλιο χώρο του σχολείου. Πιο συγκεκριμένα:
- Οι μαθητές των Α? και Β? Τάξεων έπαιξαν «παραδοσιακά παιχνίδια χωρίς συναγωνισμό»: τυφλόμυγα, σχοινάκι, κουτσό κλπ.
- Οι μαθητές των Γ? και Δ? Τάξεων πήραν μέρος σε «παιχνίδια χωρίς νικητές και ηττημένους»:
- Αγώνας δρόμου 100μ. κοριτσιών
- Αγώνας δρόμου 100μ. αγοριών
- Μαθαίνω τον παραδοσιακό χορό στα «τρία»
- Κινητικά παιχνίδια όπως π.χ. ο καθρέπτης.
Σε όλους τους μαθητές απονεμήθηκαν τα μετάλλια που είχαν προηγουμένως δημιουργήσει.
- Οι μαθητές των Ε? και ΣΤ τάξεων πήραν μέρος στην δραστηριότητα «Ο χορός είναι άσκηση» και προετοίμασαν 3 χορογραφίες μοντέρνου χορού. Στο πλαίσιο του θέματος «Αθλητισμός ? δικαίωμα για όλους», οι μαθητές ελεύθερα επέλεξαν ομάδες και πήραν μέρος σε παρολυμπιακά αθλήματα:
- Γκόλμπολ
- Πετοσφαίριση καθιστών αθλητών
- Καλαθοσφαίριση με αναπηρικό αμαξίδιο (τροποποιημένο σε καλαθασφαίριση με 1 χέρι)
Την τελευταία ώρα του σχολικούς προγράμματος έγινε ανάρτηση των εικαστικών δημιουργιών και του πανό στο προαύλιο του σχολείου. Επίσης, παρουσιάστηκαν σε όλους τους μαθητές οι χορογραφίες και τα τραγούδια που ετοίμασαν οι μαθητές της Ε και ΣΤ τάξης.
Κλείνουμε με τους στίχους που έφτιαξαν οι μαθητές στης ΣΤ για την γιορτή:
Χαρά και άθληση είναι η γυμναστική, είναι η γυμναστική, είναι η γυμναστική (x2)
Νίκη, ήττα, φόβος, λύπη, αποτυχία δεν έχει σημασία, δεν έχει σημασία (x2)
Δικαίωμα να παίζω μαζί με τους άλλους, μαζί με τους άλλους (x2)
Είναι το δικαίωμα που όλοι έχουν, που όλοι έχουν, που όλοι έχουν (x2)
Δεν έχει σημασία όπως και να μια, όπως και να μια, όπως και να μια. (x2)
Πάχύς, λεπτός, κοντός, ψηλός δεν έχει σημασία, δεν έχει σημασία. (x2)
Δικαίωμα να παίζουν και να αθλούνται, και να αθλούνται και να αθλούνται, (x2)
όλοι το έχουν και όλοι θα το έχουν (x2)